نا گفته های حجت الله مجددی از بازداشتگاه امنیت ملی
مرکز حمایت ازخبرنگاران افغانستان مرکز حمایت ازخبرنگاران افغانستان

 

کاپیسا، پنج شنبه 30 جدی 1389

سرانجام حجت الله مجددی مسئول انجمن خبرنگاران آزاد ولایت کاپیسا و مدیر نشرات رادیو تلویزیون ملی این ولایت بعد از گذشت چهار ماه و دو روز از بازداشتگاه اداره امنیت ملی آزاد شد.

حجت الله مجددی در گفتگو با مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان از شیوه های تحقیقات سخت گیرانه و جدی امنیت ملی شکایت کرد و گفت:« من بعد از انتقال به بازداشتگاه امنیت ملی در کابل، 48 ساعت را به صورت ایستاده دست بند زده بودم و حق نشستن را نداشتم.»

وی افزود در این مدت که  حتی نمی توانسته به علت خستگی سرش را به جایی تکیه دهد و ماموران امنیت ملی با زدن شلاق او را دوباره بیدار می ساختند.

مدیر نشرات رادیو و تلویزیون ملی کاپیسا گفت در مدت 48 ساعت تحقیق تنها اجازه نان خوردن و رفتن به تشناب و ادای نماز را داشته است.

به گفته مدیر نشرات رادیو و تلویزیون ولایت کاپیسا، او درحدود 50 روز را در یک اتاق کوچک  هشتاد سانتی متر در سه متر و چهل سانتی متر که به طور اوسط بین هفت تا 11 نفر را در آن نگه می داشتند، گذارنده است.

با وصف این حجت الله مجددی برخورد موظفین امنیت ملی را« انسان دوستانه و خوب» توصیف کرد.

حجت الله مجددی گفت که سرانجام روز دوشنبه هفته جاری پرونده وی به محکمه ابتدایی حوزه چهارم امنیت عامه ارجاع شد و این محکمه بنابر نبود شواهد و اسناد کافی جرمی، حکم تبرئه را صادر کرد.

آقای مجددی افزود که او عصر چهارشنبه از بازداشتگاه امنیت ملی در کابل، آزاد شد.

مدیر نشرات رادیو و تلویزیون کاپیسا، غلام غوث ابوبکروالی پیشین کاپیسا و داماد وی، خواجه ظفر را متهم کرد که برای بدنام کردن وی پرونده سازی کرده بودند.

به گفته حجت الله مجددی، او به دلیل این که خواست امنیت ملی در مورد همکاری با این اداره و دستورات والی پیشین بخاطر بازتاب چهره مثبت از عملکرد وی در کاپیسا، سرپیچی کرده بود مورد غضب آنان قرار گرفت.

او گفت که یک ماه قبل از بازداشت، به دستور آقای ابوبکر از آمریت رادیو وتلویزیون برکنار شده بود اما وزارت اطلاعات فرهنگ به پاس خدماتش وی را در پست مدیریت نشرات رادیو و تلویزیون مقرر کرد.

حجت الله اظهار داشت که پس ازآن، روز 27 سنبله به دعوت معاون ولایت کاپیسا، محمد شریف شریفی، به یک مرکز انتخاباتی لیسه فیض محمد شهید در حصه دوم کاپیسا رفت تا جریان رای دهی مردم در انتخابات ولسی جرگه را پوشش دهد.

به گفته مجددی، معاون ولایت با جمع دیگر از مسئولین محلی نیز به این مرکز رای دهی آمده بودند اما ناگهان خواجه ظفر سر رسید و گفت که او باید یک محل دیگر را که ظاهرا در آن تقلب صورت گرفته است پوشش دهد و تاکید کرد که باید همراه آنان برود.

مدیر نشرات رادیو و تلویزیون کاپیسا افزود:«  آنان( ماموران امنیت ملی) مرا را مستقیم به اداره امنیت ملی کاپیسا بردند و سپس به کابل انتقال دادند و به من گفتند که تو با یک شخص را برای انجام حمله انتحاری دعوت کرده بودی و ما می خواهیم از تو تحقیق کنیم.»

مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان از اقدام اداره امنیت ملی که سرانجام با آزادی حجت الله مجددی شادی را به جمع خانواده، دوستان و همکاران رسانه ای او به ارمغان آوردند، استقبال می کند.

اما به رغم این، مرکز حمایت ازخبرنگاران افغانستان از اداره امنیت ملی می خواهد تا با بیان حقایق این قضیه، کسانی را که در بروز این وضعیت دخیل بوده اند مورد پیگرد قرار دهد.


January 21st, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها